سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاشقانه

صفحه خانگی پارسی یار درباره

عاشقم کن !

بسم الله الرحمن الرحیم
جامعه الزهرا حوزه علمیه خانومها تو شهر مقدس قمه.
جامعه یعنی دانشگاه و جامعه الزهرا یعنی دانشگاه الزهرا.
     خانومهای مسلمونی که به خانوم حضرت زهرا سلام الله علیها علاقمندند و دوست دارند که روش ایشون رو سرلوحه زندگیشون قرار بدن و به بقیه مردم هم منتقل کنند میان و اینجا یاد میگیرن. درسای مفیدی تو جامعه الزهرا تدریس میشه که اغلب کاربردیه مثل زن در اسلام ،اخلاق ،روانشناسی کودک و...
     یکی از این دروس وصیتنامه امام راحل
قدس سره است که در قالب یک درس دو واحدی تدریس میشه .
اساتید جامعه الزهرا انصافا در درسی که ارائه میدن تبحر دارند ،اساتید درس وصیتنامه حضرت امام
رحمه الله علیه هم خیلی واردن و از معلومات بالایی برخوردارن ، از جمله اونها استاد ماست. جدا که آدم پریه ،وصیتنامه رو تحلیل دینی و سیاسی میکنه و جوانبش رو کاملا روشن برامون بیان میکنه.کلاس وصیتنامه از همه درا شلوغتره و همه تشنه شنیدنند.

 کتاب سید روح الله المو سوی الخمینی...
نون والقلم و ما یسطرون

     میگن:هر کتابی از دمیدن روح نویسندش در کالبد ورق و کاغذ به وجود اومده.
حضرت امام رحمه الله علیه نویسنده بزرگی هستن چون انسان بزرگی بودند ؛وقتی کتابای ایشون رو میخونی کاملا متوجه این روح بزرگ میشی که تو رو در طول مطالعه با مهربونی همراهی میکنه. کتابای ایشون مثل چشمه‌ای از شربت گوارائیه که با مطالعه هر ورق از اون احساس میکنی یه جام از این شراب مهربونی رو نوشیدی و...
خلاصه ...
     حضرت امام
رحمه الله علیه توصیه مهمی به همه ما کردن اونم مطالعه وصیتنامه شهداست . مقام ایشون از همه شهدای جنگ بالاتره چرا که با رهبری و راهنمایی ایشون در راه زیبای ایثار قرار گرفتند و  و به خاطر خدا دیگران رو به خودشون ترجیح دادند و به فیض شهادت رسیدند.
در احادیث وارده از ائمه اطهار هم بارها به این نکته اشاره شده که مقام عالمی که به علمش عمل کنه و دیگران رو هم به سوی خدا دعوت کنه از مقام هزار شهید بالاتره همون طور که پیامبر اکرم
صلی الله علی و آله و سلم میفرمایند:
روز قیامت جوهر قلم عالمان و خون شهیدان وزن میشوند و جوهر قلم عالمان بر خون شهیدان میچربد‌ (
تفسیر الدرالمنثور 3/423)
چرا؟
چون جوانهای پاکی که به مقام شهادت نائل شدند از مطالعه کتب علماء و شنیدن وعظ اونها راه رو پیدا کردند و آخرت عاقبت به خیر شدند.
     میخواستم بگم :مطالعه وصیتنامه با ارزش امام راحلمون کمتر از وصیتنامه شهدا نیست که بسی بالاتر از اونها هم هست
و مسئولین جامعه الزهرا الهی شکر به این مهم رسیدند و یکی از واحدهای درسی رو مطالعه و بررسی این وصیتنامه گوهر بار قرار دادند.
     روزی که این درس رو داشتیم از صبح احساس خاصی داشتم و وقتی وارد کلاس میشدم خیلی خوشحال بودم ، چون توی اون ساعت چیزهای زیادی یاد میگرفتم و انقدر مفید بود و روحم تشنه که اصلا گذر زمان رو احساس نمیکردم.
     نوشتن وصیتنامه به همه مومنین توصیه شده و از مستحباته ،حضرت امام  با اینکه مشغله زیادی داشتند اما نه تنها واجبات ازشون ترک نمیشد بلکه به مستحبات کاملا مقید بودند .نوشتن وصیتنامه علاوه بر دلیل شرعیش برای کسی مثل حضرت امام وجه عقلی هم داشت چرا که قلب ایشون گنجینه از تجربیات گذشته و درسهای دنیا و مهمتر از همه  مملو از معارف الهی بود  و انتقال این مطالب به نسل آینده وظیفه ای بود که امام عزیزمون اونو به نحو احسن به انجام رسوند.
     اگه تاحالا سری به این مجموعه ارزشمند نزدید پیشنهاد میکنم یه نگاهی هرچند گذرا بهش بندازید چرا که مطمئنم مطالبش مجذوبتون میکنه و با یه نگاه گذرا سیر نمیشید و عطش دانستن شما رو به مطالعه کاملش هدایت میکنه.
امام بزرگوارمون در روز ولادت خانوم حضرت زهرا
سلام الله علیها به دنیا اومدند و سالگرد ارتحالشون امسال تو ایام شهادت اون بانوی بزرگوار قرار گرفته. در عالم هیچ پیش آمدی تصادفی نیست...

امام راحل 

     پروردگارا تو را به روح با عظمت بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا و فرزند خلفش امام خمینی رحمه الله علیه قسم میدیم که ما رو از رهروان واقعیشون قرار بده و در روز رستاخیز در کنار این بزرگواران محشور فرما.
     میگن: هر کسی با کسی محشور میشه که تو دنیا عاشقش بوده ،پس خدای مهربونم منو بیش از این عاشق امامم کن.

آمین یا رب العالمین