سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاشقانه

صفحه خانگی پارسی یار درباره

برخیز !

بسم الله الرحمن الرحیم

     هر انسانی برای رسیدن به سعادت، خوشبختی و موفقیت در زندگی نیازمند آگاهی است؛ آگاهی از ملزومات سعادت و موفقیت. پس باید نیازهایمان را تشخیص داده و برنامه زندگی مان را بر آن منطبق نماییم.
     تشخیص نیازهای روحی و جسمی کار هر کسی نیست و باید به متخصص رجوع کرد. اطبا و پزشکان مرجع شناخت جسم و نیازهای آن هستند اما روح و نیازهای آن را باید از کسانی پرسید که خود، روح بلند و پاکی دارند. به قول معروف "باید کار را به کاردان سپرد".باید سراغ کسانی رفت که روح خود را در مکتب وحی بوسیله دستورات خداوند جلا داده اند ( علما و شهدا).
     از نظر علمای دین و بزرگان مکتب حق، کسی که در اندیشه سعادتست باید روح خود را بشناسد، بداند غذای روح چیست و اگر روح بیمار شد دوای آن چه می باشد و چه اموری برای روح سم است. خداوند متعال این سه مساله مهم را از ابتدای خلقت برای بشر بیان کرده است؛ از آدم تا خاتم. پس باید برای شناخت این سه مهم سراغ آیات الهی و روایات ائمه اطهار برویم.
     اگر طالب سعادت هستیم باید غذاها، دواها و سموم روح خودمان را بشناسیم چون در صورت عدم شناخت آنها ممکن است گاهی از سموم به جای غذا و دوا استفاده نماییم. مسلما آنچه موجب نشاط روح میگردد و سعادت انسان را بدنبال دارد، غذای روح است.

سم روح چیست ؟

     تا بحال هیچ فکر کرده اید چرا جامعه بشری به این نقطه رسیده است؟ منظورم اوج رذائل انسانی است. باور ندارید؟ کمی بیشتر به حوادث جهان دقت کنید. مثلا رذیله قساوت قلب یکی از رذائلی است که گریبانگیر همه شده. مساله فلسطین، افغانستان، عراق و دیگر ملتهای مظلوم جهان موید این مطلب است.
     یکی دیگر از رذائلی که با صنعتی شدن جهان روز بروز شدیدتر میشود، سرکشی غریزه جنسی است بطوریکه در بسیاری از کشورهای بظاهر پیشرفته دنیا، این غریزه به انحراف رفته و بسیاری از مردم آن کشورها را به منجلاب فساد کشانده بطوریکه دیگر از طرق مشروع ارضا نمیشوند و دست به خلافهای بسیار بزرگی میزنند. باور نمیکنید؟ قاچاق زنان و کودکان فقیر و بی سرپرست به کشورهای توسعه یافته ( توسعه ظاهری) و سوء استفاده های جنسی و پایمال کردن حقوق اولیه انسانی این افراد، موید این مطلب است. و هزاران هزار گناه و رذیله دیگر نتیجه چیست؟
     چه عاملی از زندگی اکثر انسانها نادیده گرفته شده که لطافت روح آنها را نابود کرده است؟ باور ندارید؟ حرفهای مارکس نشان دهنده ماهیت تفکر صنعتی غرب است که دین را افیون ملتها میداند. پس از گذشت سالها، با بررسی کارنامه ایده سرمایه داری در جهان و تحقیقات دانشمندان (حتی از نوع غربیشان) به این نتیجه میرسیم که حذف دین و بی توجهی به نیازهای روحی بشر، مسیر حرکت انسانها به سوی رذائل بیشتر شده است و روان انسانها رو به نابودی میرود تا جایی که روزبروز از انسانیت دور و به حیوانیت نزدیک میشود.

الا بذکر الله تطمئن القلوب
آری، نام و یاد خدا همان قطعه ایست که از پازل زندگی مردم دنیا حذف شده است.
پس غذای روح، نام و یاد خداوند متعال است.

اما دوا...

     دانستیم روح بشر به جهت دوری از یاد و نام خداوند متعال و بی توجهی وی به لطافت روحش بیمار شده است. پس باید دنبال دوا بود. دوای روح چیست؟ آن چیزی که مانع گناه و دوری از خداوند میشود، داروی روح بیمار انسانهاست :

ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر
آری نماز؛ این بالاترین ذکر خداوند.

     در روایات ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین از نماز به عنوان بالاترین ذکر الهی نام برده اند. پس اگر میخواهیم به یاد خداوند متعال باشیم، بهترین راه نماز خواندن است. خصوصا کسانی که در دنیای مجازی اینترنت فعالیت میکنند باید به این فریضه الهی بیش از دیگران توجه کنند.
     توجه به نماز برای همه لازم است و برای وبلاگ نویسان، لازم تر. اگر نماز برای بقیه غذا و دوا است، برای ما که اینجا فعالیت میکنیم؛ اینجایی که با یک کلیک انسان جهنمی یا بهشتی میشود، نماز حکم واکسن و بازدارنده از گناه را دارد. اگر میخواهیم قلم ما اثر مثبتی در عالم بگذارد باید از متقین باشیم.

الذین یومنون بالغیب و یقیمون الصلوة و مما رزقناهم ینفقون

     اگر عامل خداوند متعال باشیم و از یاوران مهدی صاحب زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، اقامه کننده نماز خواهیم بود.
     خوب بیندیشیم که از کدامین گروهیم. اگر در بین مردم محبوب و مشهوریم اما به نماز توجه کافی نداریم، خدای ناکرده از عاملین شیطان خواهیم شد چرا که خداوند متعال خود چنین فرموده است :

الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوة

دوست خوبم !
اگر دلت گرفته است و کدورتی در آن حس میکنی، برخیز وضو ساز و نماز بگذار و بدان که بهترین دوست منتظر توست...

پروردگارا ما را از نمازگزاران واقعی درگاهت قرار ده