سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاشقانه

صفحه خانگی پارسی یار درباره

خدا رو چه دیدی !

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج واجعلنا من انصاره و اعوانه والفائزین بلقائه

یکی از شرایط حضور در حکومت بقیة الله و توفیق دیدار با آن حضرت ، انتظار فرج است یعنی آمادگی کامل برای پذیرش حکومت حق و آراستن به آنچه مهدی صاحب الزمان عجل الله فرجه الشریف میگوید و میخواهد .
انتظار فرج یعنی نفی هر گونه سلطه و مبارزه با افکار انحرافی و فساد اخلاقی و ...
دوست عزیز ! فکر میکنی تو این دنیا کیه که همیشه میخواد رو ما تسلط داشته باشه و چنین افکار و فسادی رو در ما بوجود بیاره و آمادگی ما رو برای ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه از بین ببره ؟
درست حدس زدی ! همون موجود پلیدی که سالهاست قسم خورده همه ما رو با وسوسه هاش از راه به در کنه  * اعوذ بالله من الشیطان اللعین الرجیم *
خداوندا از شر این موجود پلید به تو پناه میبریم . مگه نگفتی ماه رمضان ماه خودته و همه ما مهمون سفره کرمتیم ؟ پس به حق این ماه کمکمون کن با روزه حقیقی از وسوسه شیطان در امان بمونیم و یک منتظر واقعی برای مولامون حضرت بقیة الله باشیم .
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله میفرمایند : "چه بسیار روزه دارانی که از روزه خود سودی جز گرسنگی و تشنگی نمیبرند." در تفسیر این حدیث گفته شده : منظور کسیست که با خوراک حرام افطار کند . ممکنه بگی بابا مگه میشه کسی با اینهمه زحمت روزه بگیره ، گشنگی و تشنگی رو تحمل کنه ، اونوقت با نون دزدی ، رشوه ، مال مردم خوری ، گرون فروشی و هزاران خلاف دیگه افطار کنه ؟
البته که ممکنه ! شاید هم کسی از راه حلال نون در بیاره اما حقش رو ادا نکنه یعنی زکاتش رو به فقیر نده یا اهل خمس نباشه و حقی از سادات و امام زمان عجل الله فرجه الشریف در مالش باشه و پرداخت نکرده باشه .
در ثانی اونی که تا انجا گفتیم فقط غذای جسمه اما غذای روح هم مهمه ، یعنی ممکنه کسی با عرق جبین نون حلال تو سفره اش بیاره اما خدای ناکرده به روحش غذای حروم بده مثلا غیبت کنه ( همون خوردن گوشت برادر مرده ) دروغ بگه ، تهمت بزنه ، سخن چینی کنه ، مسخره کنه ، حروم بشنوه یا نگاه حروم بکنه و هزاران عمل نادرست دیگه که نتیجه اونها غذای روحی ما رو خراب میکنه .
ثالثا با در نظر گرفتن همه این شرایط یک نکته ظریفی اینجا وجود داره .اونهم اینه که شکم رو نباید از مال حلال هم مالامال کرد . همانطور که معصوم علیه السلام فرمودند: هیچ ظرفی نزد خدا از شکمی که از غذای حلال پر شده باشه مبغوض تر نیست .

آخه چطور میشه یک منتظر واقعی بود و بر شیطان پیروز شد در حالیکه موقع افطار چند برابر صبحانه و ناهار خورد اونهم چرب و شیرین و جورواجور ؟
طبق فرمایش امامانمون ، روزه غلبه بر شهوتهاست . پس کسی که میخواد روزه بگیره باید افطار سبکی داشته باشه تا دوباره شهواتش گل نکنن و خدای ناکرده مرتکب گناه نشه ( مخصوصا مجردا )
 خلاصه باید حواسمون رو جمع کنیم که :
1- در طول روزه داری از سحر تا افطار مواظب غذای روحمون باشیم که مبادا با غیبت و دروغ و کارهای بد حروم به خوردش ندیم و روزه مون بی اثر نشه .
2- موقع افطار ازغذای حلال بخوریم،غذایی که ازراه درستی تهیه شده و حقی ازفقیر و سادات و مولامون امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف درش نباشه .

3- مواظب باشیم زیادی نخوریم که حال معنویمون تا آخرشب حفظ بشه واثر روزه رو درک کنیم.
خدا رو چه دیدی شاید با روزه داری واقعی درین ماه بتونیم اجازه ظهور مولامون رو از خدا بگیریم و یک منتظر واقعی باشیم ان شاء الله تعالی .
ما رو موقع افطار فراموش نکنین .

منابع : زنان در حکومت اسلامی ( محمد جواد طبسی) _ اخلاق ( سید عبد الله شبر )