سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاشقانه

صفحه خانگی پارسی یار درباره

خلوت شب

به نام خدا
تو جمع بودن برای آدم یه نیازه، یعنی لازمه آدم مدتی از وقتش رو در کنار آدمای دیگه بگذرونه اما نباید درمورد این نیاز هم مثل نیازهای دیگه افراط کنه و اینجور نباشه که تمام وقتش رو با دیگران باشه . شاید یکی از بزرگترین مشکلات بشر امروزی اینه که وقتی برای تنها بودن نمیذاره و خوش رو تو شلوغی شهر و تراکم رسانه هایی مثل روزنامه و تلویزیون و اینترنت گم کرده و به قول عرفا با خویشتن خویش خلوت نمیکنه. البته هر خلوتی مفید نیست. اون تنهایی مفیده که آدم توش فکر کنه؛ به برنامه زندگیش به راهی که تاحالا طی کرده، به اشتباهاتش تا ازش درس بگیره و به موفقیتاش تا ادامه بده و به راهی که در پیش داره و به مقصدی که میخواد بهش برسه. اما چه موقعی واسه خلوت کردن بهتره؟

زدست دیده ودل هر دو فریاد که هرچه دیده بیند دل کند یاد

بسازم خنجری نیشش زفولاد
زنم بر دیده تا دل گردد آزاد

چشم واسه مغز مثل یه ورودی عمل میکنه و ذهن مدام در حال بررسی و پردازش داده هاشه. وقتی آدم میتونه یه فکر عمیق و مفید داشته باشه که چشم و گوشش خیلی مشغول نباشند تا مغز بتونه تمرکز داشته باشه، مگر اینکه اونچه میبینه و میشنوه در ارتباط با فکرش باشه و بهش جهت بده و کمکش کنه. خلوت شب بهترین موقع واسه فکرکردنه. وقتی هوا تاریکه دیگه چشم آدم اسیر دیده هاش نمیشه و وقتی زمین و اهلش در خواب و استراحت هستند دیگه صدایی تمرکز آدم رو بهم نمیزنه. شاید واسه همینه که انقدر شب زنده داری تاکید شده. در خلوت شب ز حــق صـدا می آید ... از عطر سحر بوی خدا می آید...با گوش دگر شنو به غوغای سکوت ... کز مرغ شب ، آواز دعا می آید شاید یکی از بزرگترین عوامل سقوط آدم توعصر ما این باشه که تمام شب رو تو خواب غفلت میگذرونه. بگذریم از اونایی که شب رو تا نیمه تو کارهایی هستند که ای کاش خواب بودند!
تو شبهای ماه رجب فرشته ای از آسمون هفتم ندا میده که" ای اهل زمین! از شب برای رسیدن به خدا استفاده کنید چرا که خدا رجب رو ماه پیوند با بنده هاش قرار داده."این ماه به ماه استغفار معروفه. اگه ادم به گذشتش حتی کمی هم فکرکنه موارد زیادی برای عذرخواهی ازخدای مهربونش پیدا میکنه و کدوم آدم عاقلی وقتی به اشتباهش پی برد اونو تکرار میکنه؟
آدمی که با خدای خودش خلوتی داشته باشه دیگه هیچوقت احساس ترس و تنهایی نمیکنه. خیلی از ماها واسه این از مرگ میترسیم که احساس میکنیم وقتی میمیریم تنها میشیم و از تاریکی قبر میترسیم.
حدودا یه ماه پیش بود که زلزله اومد. خونه ما حسابی بالا و پایین میشد و من درحالیکه محکم بچم رو به خودم چسبونده بودم یه لحظه به خودم اومدم و گذشته ام رو مثل یه فیلم از جلوی چشمام گذروندم. جدا که بعضی چیزایی که بهش اهمیت میدادم و براش وقت صرف میکردم خیلی هم مهم نبود و این اطاعت خدا بود که امیدوارم میکرد.که یکی هست و هیچ نیست جز او/ وحده لا اله الا هو
 خدایا ازاین تشری که بهم زدی ممنون. مثل همه کارات به موقع بود و مسیرم رو کلی عوض کرد استغفر الله ربی و اتوب الیه.
ای خریدار آبروها! صفحه تاریک گناهانم رو از بهترین بندهات  بپوشون و دعای خیرش رو شامل حالم کن، از اشتباهاتم  بگذر و منو به عقوبتشون گرفتار نکن. آمین یا رب العالمین
.