سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاشقانه

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دختری از آسمان

بسم الله الرحمن الحیم

آنگاه که چشم دل گشودم، عشقش را در وجودم تنیده دیدم. بارها و بارها به زیارتش رفتم، آستان درگاهش را بوسیدم و سفره دل را برای عرض حاجت پهن کردم و او چه کریمانه میشنید و حاجتم روا میکرد.
در حضورش چه آرام بودم و در فراقش چه بیقرار. هر گاه یاد او در خاطرم نقش میبست، عطر خوش یاس و نرگس تمام وجودم را لبریز از عشق میکرد.

اما ......
هیچ نمیدانستم که تمام این الطاف و کرامات از سوی دختریست که نهال جوانیش تازه شکوفه زده است. برخی میگویند 15 سال داشته، برخی دیگر 28 سال را برایش حدس میزنند. بهر حال او در اوج جوانی و شادابیست.
اگر خوب بیندیشیم و کمی در زیارتنامه اش تامل کنیم خواهیم دید که او در اوان جوانی به درجه والای عصمت و مقام رفیع شفاعت نائل شده است(دختری در اوج جوانی!)
حال آنکه برخی از ما، 9 سالگی را سن کمی حتی برای تکلیف دختران میشماریم. پس با چنین طرز تفکری نباید توقع داشته باشیم آنها در 40 سالگی هم به جایی برسند.
با کمی مطالعه و تحقیق در زندگی این دختر بزرگوار به نکته مهمی در افکار و عقاید ایشان پی میبریم و آن اینکه ایشان دین وسیاست را گره محکمی زدند. زیرا ایشان به سمت قم به پیروی از حرکت ولایت هجرت کردند و سختی و مشکلات سفر را به جان خریدند و حتی در طول این راه پر مشقت بیمار شدند اما ... هیچگاه دست از پیروی از ولایت برنداشتند و با قدمهایی استوار، دین مبین اسلام را بیش از پیش به ایران منتقل کردند.
این سفر بسیار پربها بود و برای ایرانیان برکات فراوانی داشت از جمله اینکه هر مقدس قم که مقصد حرکت ایشان بود، مرکز تشیع جهان شد و ازین شهر به تمام دنیا اسلام صادر گردید.

« از دامن زن مرد به معراج می رود»

این دختر آسمانی از ابتدای سفر به قصد قم حرکت کردند چرا که حتی پیش از ولادتش، پدر و پدربزرگشان نیز به این سفر اشاره کرده و وعده آنرا به ایرانیان داده بودند آنچنان که امام صادق علیه السلام میفرمایند: دختر موسی بن جعفر علیه السلام به قم هجرت میکند و اسلام از آنجا به تمام دنیا صادر خواهد شد که حتی یکنفر هم در جهان محروم از آن نخواهد بود.
یکی از نکات بسیار آموزنده از زندگی حضرت معصومه سلام الله علیها، پافشاری ایشان بر تبلیغ دین اسلام است. این دختر گرامی در زمان خفقان و محدودیتی که مردان برای تبلیغ داشتند، بانوان بسیاری را در مکتب خود تعلیم داده و محدثه های فراوانی را تربیت کردند(بانوان راوی حدیث).
آنگاه که زمینه تبلیغ معارف الهی در مدینه مساعد نبود ایشان دست روی دست نگذاشته و مردانه هجرت کردند و شهر دیگری را برای این منظور انتخاب کردند( اما آیا ما زنان هم میتوانیم چون این الگوی گرانقدر پا روی خواسته ها، آرزوها و آسایش خود بگذاریم و تنها برای رضای خدا به شهر و دیار دیگری هجرت کنیم؟! بدون هیچ پشتوانه مادی و قدرت زمینی؟)
باید همه ما مسلمانان(بویژه ما زنان) با الگو گرفتن از بزرگان دین بویژه خانم حضرت معصومه سلام الله علیها دخترانمان را در مکتب وحی تربیت نماییم. مسلما اگر چنین هدفی محقق شود، زمینه مناسبی برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم شده است چرا که در میان 313 نفر از یاران نزدیک ایشان تعداد قابل توجهی ازبانوان وارسته حضور دارند. بسیار روشن است که آنها از شاگردان مکتب بانوان نمونه اسلام( حضرت زهرا، حضرت زینب و حضرت معصومه که درود خدا بر آنان باد) میباشند.
ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قرة اعین واجعلنا للمتقین اماما

***

دهه کرامت با برکات ویژه اش به پایان رسید؛ با ولادت آن دختر آسمانی شروع و با میلاد برادر گرامیش به پایان رسید. اما ....
سهم من و تو از این خوان کرم الهی چه بود؟
مطالبی که عرض شد از فرمایشات استاد صادقی استفاده شده بود. ایشان که در گردهمایی خانمهای وبلاگنویس ساکن قم دعوت شده بودند، به مناسبت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها(و روز دختر)همه حضار را به معرفتی بیش از گذشته از آن دختر آسمانی رساندند. این محفل که با نام و یاد حضرت معصومه سلام الله علیها پربار شده بود و به همت دوست عزیز خانم گلدختر در ساختمان دینی بلاگ برگزار شد، بهانه ای بود برای نزدیکی هر چه بیشترما(خانمهای وبلاگ نویس) با شخصیت دختر آسمانی اهل بیت سلام الله علیها.
امید است با دعای این بزرگوار ما نیز بتوانیم الگوی زمانمان باشیم.


یا فاطمة اشفعی لنا فی الجنه فان لک عند الله شان من الشان. آمین یا رب العالمین