• وبلاگ : عاشقانه
  • يادداشت : دستا بالا!...عكس و مكث داري بردار بيار!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 34 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + داود 

    سلام.منظورتون رو از چاخان نميدونم چي هست. اگه ميشه مصداق بياريد. چقدر کانالهاي سياسي رو ديديد؟ چيزي که مشخصه اينه که تلوزيونهاي صداي آمريکا و بي بي سي، نقش رساندن اطلاعاتي رو به مردم دارند که توسط حکومت انتشار اونها در رسانه هاي داخلي ممنوع هست يا نميتونند اونجوري که دلشون ميخواد بهش بپردازند. يا تفسيرهايي که مقامات و افاضاتشون رو به چالش ميکشه و کلن جو رو براي نظامهايي که از گردش آزاد اطلاعات ميترسند نا امن ميکنه. و دليل اينکه مشتري زيادي اين رسانه ها دارند هم بهتر هست از خود صاحب اين رسانه ها نقل قولي کنم. در سالروز تاسيس بي بي سي مديران سه شبکه راديوي صداي آمريکا و راديوي دويچوله صداي آلمان و صادق صبا که مدير بي بي سي هست دعوت شده بودند توي تلويزيون بي بي سي. از اين حضرات پرسيدند که دليل اينکه مردم از رسانه هاشون استقبال ميکنند چيه. مدير دويچوله گفت با وجود اينکه سايت اينترنتي ما فيلتر شده و دسترسي به اون مشکل شده ولي بازديد کنندگان ما چند برابر شده و فردي ازش پرسده بوده که چکار کردين که تونستين اينقدر مشتريهاتون رو بيشتر کنيد. مدير شبکه در جوابش ميگه ما کاري نکرديم و اين کار مقامات رژيم ايران هست. اونها هستند که براي ما مشتري جمع ميکنند. اونها با ممانعت از گردش آزاد اطلاعات در ايران مردم ايران رو که تشنه مطلع شدن از آنچه در مملکتشون ميگذرد هستند رو به سمت ما سوق ميدند. و نظام ولايت فقيه رو موجب رونق کار و افزايش مشتريهاشون دانسته بود. صادق صبا هم مشابه همين رو ميگفت که در زمان خاتمي که اون اوايل يه مقداري آزادي مطبوعات بيشتر بود ما حس ميکرديم که مشتري راديومون کمتر شده چون مطبوعات تا حدي ميتونستند همون تفسير و نقدها و اخباري رو که ما ميگيم رو منتشر کنند ولي اين موضوع مدت کوتاهي بيشتر طول نکشيد. بنابراين شما يقه نظام مقدست رو بايد بگيري که چرا از آزادي بيان ميهراسد.

    در مورد برنامه تفريحي ماهواره همونطور که گفتم اگر فيلم کسي بخواد چندين کانال فيلم و سريال هست،تا 2-3 سال پيش چنين کانالهايي وجود نداشت ولي با اومدن شبکه فارسي وان تعدادي شبکه ديگه هم در اين مورد راه افتاد. اگر مستند بخواد يه کانال هست که مستندهاي متنوعي رو نشون ميده.مستندهايي هست که از سازندگانشون خريداري و دوبله و زيرنويس شده. مثل بدنامان تاريخ که به طور کارشناسانه به زندگي و رفتار و اعمال شاهان و امپراطورهاي بدنام گذشته با بررسيهاي روانشناسان وتاريخدانان برجسته ميپردازه. زندگي افرادي مثل کاليگولا و نرون و چنگيز و اينجور افراد ميپردازه. يا مستندي به نام جابجاييهاي غول آسا که جابجايي خانه و برج و عمارت و چيزهاي بزرگ رو نشون ميده. يا مستند جنگ افزار که تجهيزات جنگي رو نشون ميده. مستند جهان پس از انسان به بررسي وضع جهان بعد از نابودي فرضي تمام انسانها ميپردازه. انسانهاي شگفت انگيز که هر قسمت يه نوع از افراد خاص رو در سراسر جهان معرفي ميکنه و بسياري مستنهاي جالب ديگه. اگر آهنگ و ترانه بخواد که کانال در اين مورد هست. اگر کانال آشپزي و خوارکي بخواد هم يه کانال هست که فقط به آشپزي و غذاهاي کشورهاي مختلف ميپردازه. حتي اگر برنامه هاي مذهبي بخواد چندين کانال مذهبي وجود داره. و اين ميشه تنوع و تکثر و برآوردن نياز و سليقه از هر نوع.

    اون فيلمي هم که معرفي کرديد اگر بتونم گير بيارم ميبينمش.

    پاسخ

    مثلا در مورد بسيجيا كه حرف ميزنن. من از سال 75 تو بسيجم گاهي كمرنگ گاهي پررنگ ولي هيچ وقت نديدم كاري بر عليه مردم انجام بدن. اصولا مردميه بسيج و كارهايي كه نفعش به همه ميرسه انجام ميدن و بيشر هم رسيدگي به فقرا رونق دادن به مسائل عبادي مساجد برگزاري كلاس هاي علمي فرهنگي هنري برا بچه ها و جوونا...ولي ببينيد اينا چي ميگن در مورد بسيج... اين يكيشه ها!