• وبلاگ : عاشقانه
  • يادداشت : داغ داغ...22 بهمن از زاويه ي دوربين من
  • نظرات : 1 خصوصي ، 27 عمومي
  • پارسي يار : 2 علاقه ، 2 نظر
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + داود 

    در مورد انگلستان و ديگر کشورهاي آزاد که ممکنه اتفاقاتي شبيه به انگلستان براي معترضان بيفته..اول که اين موارد بسيار نادر هست بعدش اونها واقعن مورد ملاطفت پليس قرار ميگيرند. پليس از اونها حفاظت ميکنه(حتي توي عکسهاي سايتهاي حکومتتون هم هست) و دورشون حلقه ميزنه تا مبادا کسي به اونها آسيبي برسونه.فقط در صورتيکه بخواند ياغي گري دربيارند و از محدوده تعيين شده براي اعتصاب و اعتراضشون فراتر برند و اقدامات خشونت آميز انجام بدند و قصد تجاوز از حيطه تعيين شده براي اعتراض و اعتصابشون به اماکن دولتي و غير تعيين شده رو داشته باشند هست که پليس جلوشون رو ميگيره. اول هم با سپر و مانع شدن از اقدام اونها، بعد اگر اينها نتيجه نداد ممکنه متوسل به باتوم بشه و اون هم نه به قصد کشت و درب و داغان کردن فرد بلکه تا حدي که فرد رو منصرف کنند. ولي اصل قائل شدن حق اعتراض و اعتصاب و انتقاد و مخالفت و تظاهرات رو براي مردمشون کاملن و عملن به رسميت ميشناند و مردمش در اين موارد کاملن آزادند و مهم اين هست.شما جوري حرف ميزنيد که انگار در اونجا اين اقدامات پليس ناشي از نبود آزادي و قائل نشدن حق اعتراض براي مردم هست و دولت انگليس با انتقاد و اعتراض مشکل داره! اين افاضات شما مربوط به حواشي نادري هست که در حين اعتراضات پيش مياد(مثل حمله مردم به ساختمان احزاب انگليس و خراب کردن اونجا) و مقصر هم خود معترضين هستند و ربطي به مخالفت دولت با اعتراض و انتقاد و اين چيزها نداره .مردم ميگند ميخوايند اعتراض کنيم دولتشون ميگه بفرماييد و آزاديد ولي در کنارش مشکلاتي ممکنه پيش بياد که اصل وجود آزادي کامل بيان در اون کشور رو زير سوال نميبره. اونجا وايسند بر عليه مقامات هر چي خواستن بد و بيراه بگند کسي کاري به کارشون نداره. ولي در نظام مقدس بخواند بر عليه ولايت فقيه مردم دست به تظاهرات بزنند، نظام مقدس همشون رو به چهار قسمت مساوي تقسيم ميکنه و به چهار گوشه کشور ميفرسته.البته قبل از اون هم چوب و چماق نثارشون ميکنه و در بازداشتگاهها هم ازشون پذيرايي ميشه.

    در "نظام مقدس" چوب و چماق، در عمل همچين حقي رو براي مردم قائل نيستند و کوچکترين تجمع و اعتراض و انتقادي رو اجازه نميدند و اگر هم تشکيل بشه با سرکوب وحشيانه و گلوله و چماق هم پليس و هم اراذل و اوباش حکومت که وظيفه سازمانيشون سرکوب هست قرار ميگيرند. تجمع و راهپيمايي فقط در صورتي آزاد هست که حکومتي يا در راستاي نظرات و مطلوبات حکومت باشه(مثل روز قدس و همين يوم العزاي 22 بهمن و حتي شعار مرگ بر فرستادن بر مردم ايران و زنان نيمه حجاب ايراني). بعله خانم جان همونطور که گفتم اگر در ممالک آزاد گاهي به ناچار و به دلايلي خاص ،اتفاق بيفته در برابر سرکوبهاي نظام مقدس شما مثل قطره اي در برابر درياست.در فرانسه هزاران ماشين توسط مردم به آتش کشيده شد و انگار نه انگار. اگر همين مورد توي ايران اتفاق ميافتاد صدها نفر حکم مرگ در خيابان ميگرفتند و به ضرب گلوله اوباشان حکومت کشته ميشدند و صدها نفر ديگه در دادگاهها حکم مرگ و زندان ميگرفتند. اگر اون آزادي اي که درهمين کشور فرانسه و انگليس و غيره هست رژيم شما براي مردم قائل ميشد، رژيم گوگور مگوري شما ظرف 3 ماه سرنگون ميشد خانم جان.

    پاسخ

    اتفاقا تو همين انگلستان آزادتون تا حالا چندين ايراني رو بدون داشن جرم از طرف سازمانهاي اطلاعاتي امريكا و انگليس دستگير كردن و بدون محاكمه و تفهيم جرم سالها زنداني كردن. در زندانهاي امريكا و كانادا. هيچ ميدونستين امريكا به نسبت جمعيتش بيشترين زنداني رو دارن؟ و بيشترين و مخوف تريثن زندانها و ابزار هاي شكنجه رو؟!